loading...
سربازان سایبری
modafe بازدید : 5642 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

 

چندی پیش یکی از کاربران فیس‌بوک، در این شبکه اجتماعی تحلیل جالبی درباره نکته فوق‌الذکر بیان کرده بود. او نوشته است: «شنیدید میگن طرف یه جوری خورد که نفهمید از کجا خورده؟ حکایت خود ماست. یه جوری ساپورت توی ایران مد شد که هیچ کس نفهمید از کجا اومده. امروز خیلی اتفاقی یکی از قسمت‌های آکادمی موسیقی گوگوش که از شبکه من و تو که اواخر سال گذشته پخش شد رو می دیدم. در کمال ناباوری دیدم که تمام خانم ها شلوار ساپورت به پا دارن! بر فزض اینکه شاید در یک قسمت این اتفاقی بوده باشه، از یکی از دوستان آرشیو کامل آکادمی رو گرفتم و تا آخر نگاه کردم. دوستان عزیز باید خدمتتون عرض کنم خانم ها در آکادمی موسیقی گوگوش در تمامی سکانس ها شلوار ساپورت به تن دارن! که این یک مورد بسیار عجیب و باور نکردنیه! مگر چند سکانس که تعداد اون بیشتر از تعداد انگشتان دو دست نیست. در تمام صحنه های مهم و تاثیر گذار خانمها شلوار ساپورت به تن دارند ... تاریخ اتمام این سری از آکادمی هم با تاریخ شروع مد شدن ساپورت مطابقت کامل داره ... حالا فهمیدید از کجا خوردیم!».


اما واقعیت چیست؟ نتیجه بررسی ها نشان می دهد که در سری اول آکادمی  در 14 سکانس متفاوت، خانم ها از شلوار ساپورت استفاده کردند. در سری دوم آکادمی در 17 سکانس و در سری سوم، در 72 سکانس متفاوت، خانم ها از شلوار ساپورت استفاده کردند! این تعداد یعنی در 90 درصد سکانس های موجود این سری آکادمی از ساپورت استفاده شده است که در جای خود جای تامل زیادی دارد! این مسأله، یعنی«من و تو» به تمام معنا کارکرد رسانه‌ای خویش را هویدا کرده است و حتی با نفوذ نصف و نیمه خود در کشور ما، توانسته چنین موجی را در بدنه‌ای از دختران و زنان ایرانی ایجاد کند.


این نکته به همان «ماهیت رسانه» و ابزار نفوذ آن باز می‌گردد. زمانی که ما با پوشش گسترده‌ای از امکانات رسانه‌ای خود نتوانیم خوراک رسانه‌ای مناسب برای جوانان جامعه‌مان تأمین کنیم، به یقین برخی از آنها با دسترسی هرچند کم خویش به شبکه‌های برون‌مرزی الگوهای غربی را خواهند دید. به ويژه اینکه این الگو از شبکه‌های ترکیه‌ای زبان یا عرب زبان برنخاسته باشد، بلکه برخاسته از یک رسانه فارسی‌زبان باشد تا حس مشترک بیشتری را به مخاطب ایرانی القا کند.


امروز بر همگان مشهود است که رسانه‌های بیگانه فارسی زبان و غیر فارسی زبان در پاره‌ای از موارد توانسته‌اند نمادسازی را به عنوان یک عنصر مهم در حوزه اجتماعی ارتقا بخشند. در این بین نقش رسانه‌های داخلی و اسلامی دو چندان شده است. چراکه هم باید ذائقه‌ها را تغییر دهند و در کنار آن پوشش تازه‌ای را نیز روانه بازار کنند. اما متاسفانه فرهنگ نمادسازی چندان در رسانه‌های خودی جا نیفتاده و کمتر آثار مرغوب و فاخری را دیده‌ایم که بتواند نمادسازی هویت بخشی را انجام دهد و البته از در این بین از شعارزدگی و بیهوده گویی نیز بپرهیزد.


اما جدا از ماهیت رسانه‌ای و ضعف داخلی ما در این مسأله، نباید نقش نهادهای نظارتی را نیز فراموش کنیم. مسأله اینجاست که گویا نهادهای نظارتی کشور ما بیشتر از آنکه به دنبال اصل داستان باشند و توزیع‌کنندگان و ارائه دهندگان این پوشش را دریابند، به دنبال افرادی که هستند آن را استعمال می‌کنند. حال آنکه باید از سرمنشأ آب،آن را بست!


آثار اجتماعي بد حجابي

 
الف ـ گسترش تهمت و سوءظن

يكى از آثار بدحجابى سوء ظن افراد جامعه و تهمت زدن به زنان و دختران بدحجاب است. از آن جا كه افراد بدحجاب بر خلاف فرهنگ جامعه اسلامى، حجاب اسلامى را رعايت نكرده و با پوشش و ظاهر نامناسب به جامعه وارد مى‏گردند، ممكن است مورد سوء ظن افراد جامعه واقع شوند، افراد جامعه مى‏گويند: چنين شخصى كه به اين راحتى احكام الهى را زير پا نهاده و از غضب الهى نمى‏ترسد چه بسا خلاف‏هاى ديگرى را انجام دهد.
 اسلام از حقوق زنان با حجاب و با ايمان دفاع مى‏كند و در سوره نور مى‏فرمايد:
ان الذين يرمون المحصنات الغافلات المؤمنات لعنوا فى الدنيا و الاخره و لهم عذاب عظيم
زنان پاكدامن و دور از هر آلودگى و با ايمان را مورد تهمت قرار ندهيد و اگر كسى چنين كند در دنيا و آخرت لعنت شده و عذاب بزرگى براى آن هاست.
اميرالمؤمنين على عليه‏السلام در ضمن گفتارى به فرزندش امام حسين عليه‏السلام مى‏فرمايد:
واكفف عليهن من ابصارهن بحجابك اياهن فان شدة الحجاب ابقى عليهن .
از طريق حجاب و پوشش بانوان، آن‏ها را بپوشان، چرا كه رعايت حجاب به طور جدى و محكم زنان را به طور سالم‏تر و پاك‏تر حفظ خواهد كرد.
روشن است كه يكى از موارد حفاظت از بانوان، حفاظت از آنان در برابر سيل شايعات و تهمت‏هاى نارو است.

ب ـزمينه‏سازى رخدادهاى مخاطره‏آميز

بدحجابى سبب افزايش جنايت و حادثه آفرينى در جامعه مى‏شود. بى‏ترديد سرچشمه بسيارى از حوادث مرگبار، درگيرى‏ها و نزاع‏هاى فردى و خانوادگى، قتل و جنايات، از بدحجابى و خودنمايى زنان آغاز مى‏گردد. وقتى در كوچه و خيابان يا در مجلس مهمانى و عروسى مختلط و همنشينى زنان با مردان نگاه مردان به زنى بى حجاب يا بدحجاب افتاد، سر و صورت آرايش كرده زن جوان از يك سو و ادا و اطوارها و راه رفتن و سخن گفتن آن چنانى از سوى ديگر، نگاه مرد را تندتر و طولانى‏تر مى‏نمايد، در نتيجه همين نگاه‏هاى به ظاهر ساده موجب حوادث مرگ‏بار، تصادفات، زد و خوردها و جنايات بى شمار مى‏گردد.

پيامبر اكرم ص فرمود:

... من جالس النساء فلابد له من الزنا و لابد للزانى من النار

 سرانجام كسى كه همنشينى و اختلاط با زنان كند، زنا مى‏باشد و سرانجام زناكار آتش جهنم است.

سربازان سایبری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید در کدام کشور متولد می شدید؟
    ایا از مطالب راضی هستید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 340
  • بازدید سال : 977
  • بازدید کلی : 96,701
  • کدهای اختصاصی
    ذکر روزهای هفته